پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد

- 1403/06/27

با هدف آشنایی شرکت بهره‌برداری قطار شهری از ظرفیت‌های نخبگان استان و بررسی تعاملات فی مابین مدیران شرکت بهره‌برداری قطار شهری از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رئیس پارک علم و فناوری خراسان طی مشستی با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری به همراه معاونین و مدیران این شرکت دیداد کرد.

در این دیدار که با هدف بررسی راه‌های تعامل و شناخت بهتر فناوران و نخبگان پارک خراسان برگزار شد، علی اسماعیلی رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت:  توانمدی شرکت های فناور ما بینظیر است و ما هرروز با اتفاقات و محصول جدید روبه رو هستیم تنها چیزی که نیاز است اعتماد به این جوانان است که در واقع فرزندان خودمان هستند.

علی اسماعیلی تاکید کرد :بحران فرار مغزها و مهاجرت تنها با شعار حل نمی‌شود در واقع وقتی برای احصا نیازها واردات انجام می‌دهیم یعنی به جوانان می‌گوییم برای موفق شدن باید مهاجرت کنند. درحال حاضر محصولات وارداتی زیادی هستند که تولید نخبگان ما هستند ولی در کشور دیگر تولید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: در سال‌های اخیر مسئله همکاری و تعامل با شرکت بهره برداری قطار شهری مطرح بود ودر صدد بومی سازی این صنعت بودیم و این نشاندهنده وجود ظرفیت دوطرفه است. قدم بعدی ما بررسی نیازها براساس ظرفیت شرکت‌های پارک است..

در ادامه بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری ضمن ارائه گزارش اقدامات سه دهه اخیر گفت: در حال حاضر 36 ایستگاه قطار شهری و دو خط به بهره برداری رسیده است و  ظرفیت خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی مشهد ایجاد شده است.

نکاحی افزود: با توجه به اینکه قطار شهری در کشور صنعت جوانی است و حدود سه دهه اخیر در کلانشهر‌های مشهد ظهور داشته و همچنین تحریم‌‌های ظالمانه قطعا نیازهای مبتنی بر دانش و فناوری‌های جدید و همچنین تکنولوژی‌های روز کاملا احساس می‌شود و باید از توان داخلی خودمان استفاده ببریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری  تاکید کرد: ظرفیت‌هایی بسیار ایده‌آل و مطلوبی که در پارک علم و فناوری خراسان ایجاد شده و شرکت‌های فناور و  دانش‌بنیانی که در این مجموعه اخذ مجوز کردند می‌توانند به ما کمک کنند تا بخش عمده‌ای از نیازهای خودمان در این حوزه تامین کنیم و همچنین می‌توان نیاز‌های مشترک را در دیگر کلانشهرهای کشور در اختیار دیگر شرکت‌های قطار شهری و مترویی قراردهیم..

وی در پایان گفت: امیدوارم این بازدید بستر همکاری مشترک را فراهم کند و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قطار شهری شویم.

سید ایمان شریعتی، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان نیز با تاکید بر اهداف پارک گفت: شرکت‌هایی که توسط پارک خراسان به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند دارای رزومه کاری و دفترچه ارزیابی مستمر است که توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود و این باعث رفع نگرانی از کارفرمایان است و در طول پروژه پارک ناظر بر عملکرد شرکت است.

 همچنین ساناز حسینیان‌نژاد، رئیس اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر رسالت پارک‌های علم و فناوری به ارائه خدمات، دستاوردها و گزارش پروژه‌های اجرایی موفق شرکت‌ها با کارفرمایان دولتی و خصولتی پرداخت.

شایان ذکر است در این بازدید که با حضور مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل و نقل ترافیک، معاون شرکت بهره‌برداری قطار شهری و رئیس مهندسی این شرکت برگزار شد از شرکت‌های طاها قالب توس و شاخص صنعت پارس و همچنین مجتمع آزمایشگاهی بازدید به‌عمل آمد.

دانلود پیوست خبر ایمان شریعت ایمان شریعت سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.