پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
عموم جامعه باید تاثیر نوآوری را در زندگی خود احساس کنند

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در دیدار با مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد گفت:

عموم جامعه باید تاثیر نوآوری را در زندگی خود احساس کنند

- 1403/06/05

با هدف احصا نیازهای شهرداری استان و همکاری متقابل در جهت حمایت از فرهیختگان و فناوران مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد و مدیران رصدخانه شهری از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در دیدار با  سید رحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد گفت: عموم جامعه باید تاثیر نوآوری را در زندگی خود احساس کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: باید در بحث فرهنگ نوآوری اقدامات بیشتری انجام دهیم. اگر به دنبال تحقق شعار سال هستیم و میخواهیم مشارکت مردم را در توسعه اقتصاد کشور بیشتر کنیم در ابتدا باید شفاف سازی در بحث اهمیت نوآوری در کشور صورت گیرد.

وی افزود: کارخانه نوآری با توجه به موقعیت مکانی که دارد محل مناسبی جهت فرهنگسازی این مهم دارد و می‌توان با برگزاری رویدادها ضمن ارائه خدمات و حمایت‌ها به معرفی دستاورهای استان در حوزه فناوری و ظرفیت جوانان در توسعه اقتصاد کشور بپردازیم.

سید رحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد نیز در این نشست ضمن تاکید بر تاثیر تعامل پارک خراسان و شهرداری در توسعه اکوسیستم گفت: بازیگران اصلی توسعه اکوسیستم پارک‌های علم و فناوری هستند و اگر می‌خواهیم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم نیاز به رابطه تعاملی با پارک علم و فناوری است.

 مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد افزود: نکته قابل تامل ایجاد فضای تعاملی بین ارگان‌ها است، چه وزارت علوم چه شهرداری باید این در راستای حمایت از نخبگان و فرهیختگان متهد شویم و زبان مشترک داشته باشیم.

سید رحمان میرزائیان افزود: ما میخواهیم نهایت استفاده را از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان در حل مسائل شهری ببریم و نخبگان استان نیاز ما را احصا کنند ولی به حمایت پارکم جهت معرفی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نیاز داریم تا نگران عدم اجرای پروژه‌ها نباشیم این به معنی ضمانت پارک نسبت به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و ما می‌دانیم طرف قراردادما پارک خراسان است.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور معاونین و مدیران پارک خراسان و شهرداری مشهد برگزار شد مقرر شد مدل‌های همکاری جهت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان طراحی شود تا در این همکاری نه تنها از توانایی نخبگان در استان بلکه در کل کشور معرفی شوند.

همچنین برنامه‌ریزی برگزاری رویداد و نمایشگاه مشترک جهت مردمی سازی فناوری نیز صورت گرفت تا به صورت ویژه به بحث مشارکت مردمی و ایجاد فضای شناخت اقتصاد مبتنی بر فناوری استان پرداخته شود.

دانلود پیوست خبر
علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.