پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
نشست تخصصی احیای قنوات شهرستان‌های گناباد و بجستان برگزار شد

"قنات" میراث جهانی

نشست تخصصی احیای قنوات شهرستان‌های گناباد و بجستان برگزار شد

- 1403/05/23

نشست تخصصی احیای قنوات شهرستان‌های گناباد و بجستان با موضوع "فناوری های نوین برای قنات" توسط سرای گناباد و مرکز رشد فناوری‌‌های گناباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از مرکز رشد فناوری گناباد این نشست با همکاری سرای گناباد و مرکز رشد فناوری با حضور فرماندار معاون و جمعی از مسئولین ادارات از جمله رئیس اداره جهاد کشاورزی رئیس اداره برق و منابع آب و مسئول دفتر نماینده شهرستان‌های گناباد و بجستان و برخی مسئولان شهرستان بجستان، همچنین جمعی از قنات داران، مقنی‌های شهرستان و تعدادی از پیشکسوتان عرصه قنات داری با حضور چند شرکت فناور مرکز رشد برگزار شد.

در این نشست مسئولان به ارائه مشکلات، پیشنهادات و نظرات پیرامون  آب و قنوات شهرستان پرداخته و راهکار آن را تکیه بر توان علمی دانشگاه‌ها و مرکز رشد فناوری گناباد اعلام نمودند.

همچنین بر ایجاد رشته‌های دانشگاهی پیرامون قنات، ایجاد انجمن قنات و تعامل بیشتر با شورای قنوات تاکید شد.

در پایان شرکت‌های فناور به بیان توانمندی‌های خود در خصوص هوشمندسازی و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره وری در این زمینه به ارائه نظرات خود پرداختند.

گفتنیست شهرستان گناباد دارای قنات های متعددی است و از جمله قنات جهانی  قصبه گناباد، 472 میله چاه دارد که از شاهکارهای قنات در دنیاست و قدمت قنات روستای رهن گناباد بیش از 770 سال و عمق آن 270 متر است.

دانلود پیوست خبر سمیه جوادی سمیه جوادی حسین تقوی حسین تقوی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.