پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد

- 1403/05/15

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف شناخت نیازهای فکری و معرفتی ضروری و تهیه طرح‌های لازم برای فعالیت اندیشمندان و نخبگان کشور و به کارگیری امکانات پژوهشی برای توسعه فناوری در سطح عموم جامعه  از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از فضای پارک خراسان و بازدید از خط تولید شرکت آهار گفت: ‌شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تعیین خط مشی، تصمیم‌گیری و هماهنگی و هدایت امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در سال‌های اخیر مصوبه راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان به تصویب رسیده و در آن تأکید بر طراحی برنامه های ویژه برای توسعه کسب و کارهای جدید و پیشبرد فناوری‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت نخبگان، متخصصان و کارآفرینان شده است.

وی ادامه داد: پارک خراسان دارای ظرفیت‌های خوبی است و می‌تواند نمونه کشوری برای طراحی برنامه حمایت از فناوران در به کارگیری نخبگان در طرح‌های ملی باشد.

در این نشست علی اسماعیلی رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با شاره بر رسالت پارک‌های علم و فناوری در کشور گفت: پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب‌وکارهای دانش‌محور تشکیل شده‌اند. امروزه پارک‌های علم و فناوری نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: یکی از دغدغه‌های مهم ما مهاجرت نخبگان و فناوران است. نخبگان سرمایه‌های انسانی و اصلی ترین عامل رشد و توسعه کشور هستند.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه بعد از طرح ریزی قانون جهش دانش‌بنیان اقدامات خوبی در جهت حمایت از فناوران و نخبگان کشور صورت گرفت که این باعث ایجاد دلگرمی و انگیزه برای جوانان شد.

وی تصریح کرد:  هدف ما بر این است علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی را فراهم نماییم.

شایان ذکر است در ادامه این دیدار که با حضور معاونین پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد به بیان اقدامات و دستاوردهای  اخیر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک خراسان پرداخته شد.



دانلود پیوست خبر
رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.