پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
دانش ساخت دستگاه سنجش حرارت روی فلز در اختیار فناوران پارک علم و فناوری خراسان قرار گرفت

توسط یک شرکت در مرکز رشد فناوری گناباد؛

دانش ساخت دستگاه سنجش حرارت روی فلز در اختیار فناوران پارک علم و فناوری خراسان قرار گرفت

- 1403/05/06

این دستگاه ایرانی ساخت شرکت دانش‌بنیان دنیای هوشمند آوا از دقت بالایی برخوردار است و پیش از این دانش ساخت آن در اختیار چند کشور بود و هم اکنون اولین بار است که برای سنجش و محاسبات آزمایشگاه فیزیک در المپیاد جهانی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از مرکز رشد فناوری گناباد، شرکت دانش‌بنیان دنیای هوشمند آوا فعال در زمینه ارائه خدمات تخصصی در زمینه مطالعات و تحقیقات انقلاب صنعتی 4 و پایش هوشمند انرژی در حوزه صنعتی، مراکز دیتا (Data Center )، هوشمند سازی سازمان‌ها، ساختمان‌ها و غیره توانست در زمینه آزمایشات ترمودینامیک، با تکیه بر دانش فنی و تیمی و کار گروهی محصولی منحصر به فرد جهت آزمون‌های فیزیک المپیاد جهانی فیزیک 2024 تولید نماید.

در این زمینه مهدی شیدائی، مدیر عامل شرکت گفت: پیش از این دانش ساخت این دستگاه در اختیار چند کشور بود و برای اولین بار است  در المپیاد جهانی 2024 برای سنجش و محاسبات آزمایشگاهی فیزیک  به کار گرفته شده .

شیدائی گفت: توانستیم با یک فرایند جدید و نوین، یکی از با دقت ترین دستگاه‌های آزمایشگاهی که در هیچ آزمایشگاه جهانی وجود ندارد توسط تیم مهندسی شرکت برای المپیاد جهانی آماده نماییم و یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه ایرانی سهولت در استفاده از آن است.

شیدائی خاطر نشان کرد: این دستگاه قابلیت این را دارد که از سنین دانش‌آموزی تا سنین دانشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنیست این دستگاه یک صدم درصد دقت داشته و بهترین تحلیل‌های آزمایشگاهی را ارائه می‌نماید.

بخشیان، مسئول آزمون پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک نیز در این خصوص گفت:  ایندستگاه‌ آزمایشگاهی با بهترین دقت آماده شده و سعی کرده‌ایم استانداردهای جهانی را برای آزمونی با کیفیت لحاظ نماییم.

پانوئل معاون المپیاد جهانی فیزیک نیز که از ساخت دستگاه‌های ایرانی شگفت زده شده بود، گفت: در مدت 5 ساعت برگزاری این آزمون، دانش آموزان با استفاده از دستگاه‌های آزمایشگاهی توانستند با دقت به نتایج خوبی برسند.

علیرضا نوروزشاد،طراح سوال المپیاد فیزیک نیز در خصوص دستگاه تولید شده ترمودینامیک شرکت دانش‌بنیان دنیای هوشمند آوا گفت: این دستگاه 15 کاربرد آزمایشگاهی داشته و از دقت بسیار بالایی برخوردار بود چرا که آزمایشات ترمودینامیک معمولا دقت پایینی دارند، اما این دستگاه بسیار دقیق بود و  برای دانشگاه‌ها و مدارس مختلف کاربرد دارد.

وی افزود : مشتریانی از مراکز علمی خارجی خواهان این دستگاه‌ دانش‌بنیان هستند.

شایان ذکر است، امسال ایران میزبان المپیاد بین المللی فیزیک ipho2024 بوده و این المپیاد در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور 198 دانش آموز از 46 کشور جهان برگزار شد.

دانلود پیوست خبر سمیه جوادی سمیه جوادی حسین تقوی حسین تقوی المپیاد جهانی فیزیک 2024 اصفهان المپیاد جهانی فیزیک 2024 اصفهان المپیاد علمی فیزیک2024 بازدید معاون وزارتی دانشگاه تربیت دبیر نمایش دستگاه تولید شرکت دنیای هوشمند آوا در IPHO2024 نمایش دستگاه تولید شرکت دنیای هوشمند آوا در IPHO2024 نمایش دستگاه تولید شرکت دنیای هوشمند آوا در IPHO2024
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.