پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
به تحریم‌ها باید با دید مثبت نگاه کرد

مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) وزارت نفت

به تحریم‌ها باید با دید مثبت نگاه کرد

- 1403/04/27

صبح امروز مدیران اروپا، آمریکا و کشورهای مستقل مشترک المنافع امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشست با سید مهدی سیدی، مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) وزارت نفت گفت: پارک علم و فناوری خراسان از پارک‌های توسعه یافته کشور است و در هرجایی ورود پیدا کنیم مسیر جدیدی از فناوری را باز می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: پارک علم و فناوری خراسان از معدود پارک‌هایی است که خدمات پشتیبانی در حوزه توسعه بازار و صادرات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان  عضو خود را به  صورت تخصصی  ارائه می‌دهد. هدف ما برنامه ریزی دقیق جهت پی ریزی نقشه راه صادرات است و در این مسیر نیاز به حمایت دیگر دستگاه‌های اجرایی داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: در حال حاضر بیش از 70 شرکت فناور و دانش‌بنیان در پارک خراسان موفق به ورود به بازار بین‌الملل شده‌اند و در این مسیر فعالیت‌های زیادی انجام شده است. در نظر داریم در افق 5 ساله خود به جهش قابل توجهی در صادرات محصولات برسیم.

سید مهدی سیدی، مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) وزارت نفت با اشاره بر تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه تحریم‌ها گفت: ما باید به تحریم‌ها با دید مثبت نگاه کنیم. خوشبختانه پارک علم و فناوری خراسان در چندسال اخیر توانسته بازوی خوبی برای مقابله با تحریم‌ها باشد و این باعث شد تا مشتاق به بازدید میدانی از پارک علم و فناوری خراسان شویم.

مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) وزارت نفت ادامه داد: قبل از تحریم‌ها عمده فعالیت ما در حوزه خام فروشی و غیره بود ولی با اعمال تحریم‌ها به سمت صادرات فرآورده‌های نفتی و خدمات فنی مهندسی رفتیم.

وی افزود: یکی از موضوعات کمک کننده در بحث توسعه صادرات حضور شرکت‌ها در مراسمات بین‌المللی همچون جلسات وکمیسیون‌های تخصصی، نشست‌ها، نمایشگاه‌های بین‌المللی و مراکز تجاری است. سعی داریم در این جلسات با برگزاری نشست‌های B2B  فرصت‌های خوبی جهت توسعه صادرات ایجاد کنیم.

سید ایمان شریعتی، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان نیز در ادامه افزود: ما در پارک علم و فناوری خراسان به دنبال تسهیل‌گری برای توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنین هستیم. جامعه هدف ما نخبگانی هستند که وارد بازار شده‌اند و هم‌اکنون درگیر کسب و کار هستند.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان افزود: ماموریت اصلی ما تسریع جریان اقتصاد دانش‌بنیان است و در این مسیر نیاز به حمایت تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی در حوزه صنعت را داریم.

شایان ذکر است در این نشست ساناز حسینیان نژاد، سرپرست اداره توسعه بازار و محمدجواد زارعی، مدیر پردیس انرژی پارک خراسان به ارائه دستاورها و خدمات پارک علم و فناوری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی پرداختند.

در پایان بازدیدکنندگان از خط تولید 5 شرکت فعال در بخش صادرات تجهیزات در حوزه نفت بازدید کردند.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد محمدجواد زارعی محمدجواد زارعی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.