پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان در دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق

در راستای تعاملات بین‌المللی

حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان در دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق

- 1403/04/17

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی به همراه تعدادی از شرکت‌های فناور این مجموعه با هدف ایجاد فرصت و تعامل با همسایه غربی در دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، دومین همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری در عراق با شعار «عراق سرزمین فرصت‌ها و بهشت سرمایه‌گذاری» با تمرکز بر ضرورت جذب تخصص‌های فنی و علمی، حمایت از فرایند تأسیس توسعه و گسترش پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطوح مختلف در مشهد برگزار شد. اعطای امتیازات و معافیت‌ها به این پروژه‌ها در راستای تشویق سرمایه‌گذاری در عراق از اهداف برگزاری این اجلاس بود. عراق به دلیل داشتن منابع طبیعی مانند نفت و گاز و همچنین منابع انسانی و زمین در مصارف مختلف علاوه‌بر وسعت بازار و موقعیت جغرافیایی، فرصت‌هایی را برای تولید صادرات و واردات و تعدد فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم کرده است. در این میان اگرچه مزایایی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم است اما به نظر می‌رسد که بازار عراق بیش از همیشه تشنه جذب سرمایه‌گذاران ایرانی است که در تعاملی دو سویه بهره‌برداری اقتصادی برد- برد خواهند داشت.

در ابتدای همایش عبدالکریم جاسم سرکنسول کشور عراق در مشهد مقدس به بیان عزم و اراده جدی کشور عراق برای نوسازی و بازسازی اشاره نمود و تاکید کرد: فرصت‌ها و شرایط خوبی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم گردیده است. 

در ادامه فرصت‌های کلی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشور عراق و همچنین شرایط و قوانین سرمایه گذاری در این کشور برای مدوعوین تشریح گردید.

در ادامه شرکت‌های مدعو طی جلسات B2B با معاونین سرمایه گذاری هر یک از استان‌های کشور عراق، با پروژه‌های موجود جهت سرمایه گذاری آشنا شدند.

 در این همایش رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی به همراه تعدادی از شرکت‌های فناور عضو، حضور داشته و با دست اندرکاران و مسئولین عراقی این حوزه به تبادل نظر پرداختند.
گفتنی است از مزایایی که برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است می‌توان به معافیت مالیاتی و گمرکی 10سال از تاریخ شروع فعالیت تجاری برای هر مرحله از احداث پروژه، افزایش معافیت مالیاتی گمرکی با افزایش سهم سرمایه‌گذار عراقی تا 15سال در صورتی که سهم شراکت سرمایه‌گذار عراقی بیش از 50درصد باشد، امکان استخدام نیروی کار خارجی در کنار نیروی کار محلی، معافیت پروژه سرمایه‌گذاری مسکونی از عوارض تفکیک و عوارض ثبت املاک، معافیت مواد اولیه وارداتی برای اهداف بهره‌برداری تجاری که در تولید مواد کارت سهمیه داروها و مصالح ساختمانی به کار می‌روند از مالیات‌ها و عوارض گمرکی و داخلی به شرط اینکه دوستدار محیط‌زیست باشند، حصول اطمینان از توقیف‌نشدن یا ملی‌شدن طرح سرمایه‌گذاری مگر به دستور قطعی قضایی را اشاره کرد.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.