پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
تور بازدید شرکت‌های دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی از شرکت بیتا ژن گستر جام

تور بازدید شرکت‌های دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی از شرکت بیتا ژن گستر جام

- 1403/04/18

شرکت‌های دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی از شرکت بیتا ژن گستر جام بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، با هدف آشنایی با دستاوردها و گلخانه تحقیقاتی شرکت بیتا ژن گستر جام  تور بازدید شرکت‌های دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی از این شرکت برگزار شد.

در این تور که با حضور سید ابوالقاسم حقایقی مقدم، رئیس مرکز رشد فناوری‌های کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی برگزار شد به بررسی و تبادل نظر  پیرامون به نژادی و تولید بذر هیبرید صیفی‌های مهم گلخانه‌ای پرداخته شد.

محمد براتی نقنه، مدیر عامل شرکت بیتا ژن گستر جام در این باره گفت: در به نژادی، مقدماتی داریم، اول اینکه بازار را بشناسیم و اهداف اصلاحی را شناسایی کنیم و ترکیب ژنی جمعیت پایه اصلاحی را تشکیل داده و پس از طی مراحل علمی و تحقیقاتی به نژادی، نهایتاً به لاین‌های با ارزش اصلاحی برسیم که در فرایند تولید بذر هیبرید بکار می روند.

وی ادامه  داد: سپس به‌واسطه شناختی که روی هیبریدها داریم، آن‌ها را در آزمون های تکرار دار بیازماییم و نهایتاً هیبرید برتر را ثبت می‌کنیم. این فرایند ممکن هست از 5 تا 15 سال زمان ببرد اما ما با روش‌هایی هم پوشانی مراحل بین این فرایندها را افزایش داده و زمان رسیدن به نتیجه را کوتاه تر می‌کنیم.

 شایان ذکر است تسهیلات و حمایت‌های مالی، زیرساخت و تجهیزات آزمایشگاهی و حمایت‌های معنوی مهم ترین نیازهای کنونی شرکت بیتا ژن گستر جام می‌باشند که آمادگی تامین این نیازها از طریق مشارکت نیز وجود دارد.

دانلود پیوست خبر ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد سید ابوالقاسم حقایقی مقدم سید ابوالقاسم حقایقی مقدم فاطمه باغبانی فاطمه باغبانی مهدا متولی حقیقی مهدا متولی حقیقی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.