پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
مسئولین کشور نگاه ویژه‌ای به پارک علم و فناوری خراسان دارند

احمد پری‌پور، مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌رضوی؛

مسئولین کشور نگاه ویژه‌ای به پارک علم و فناوری خراسان دارند

- 1403/04/18

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌رضوی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، احمد پری‌پور، مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌رضوی در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: مسئولین ارشد کشور نگاه ویژه‌ای به پارک خراسان دارند و البته این نگاه ویژه توقعاتی را نیز به دنبال دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان‌رضوی با اشاره بر ظرفیت‌های ملی پارک علم و فناوری خراسان افزود: در زمانی که من گیلان بودم آوازه دستاوردهای پارک خراسان در کمک به بحران کرونا به گوشم رسید و نقش پارک در کنترل این بحران کاملا مشهود بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی است که باید تمرکز اصلی ما بر روی آن باشد. مسئله خام فروشی در صنعت فولاد و کشاورزی بسیار جای کار دارد و توقع داریم با وجود پارک علم و فناوری خراسان این مسئله به راحتی رفع شود.

علی اسماعیلی رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز ضمن تاکید بر اهمیت نقش حمایتی دولت در پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان گفت: پارک علم و فناوری خراسان به عنوان سازمان مرجع در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه و بخش خصوصی قصد در تسهیل روند رشد اقتصاد دانش‌بنیان را دارد. قانون جهش دانش‌بنیان پر ثمره‌ترین اتفاق درچند دهه اخیر بوده است و مارا در رسیدن به اهداف حمایتی خود یاری کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: ما در پارک علم و فناوری خراسان به دنبال رسوخ فناوری در صنایع هستیم و سعی کردیم با ایجاد مراکز رشد در سطح استان عدالت را در تزریق فناوری و حمایت از فناوران رعایت کنیم. تلاش داریم به صورت ویژه از فناوری در صنایع استفاده کنیم و شرکت‌های صنعتی استان را به سمت فناوری سوق دهیم.

در این نشست سید ایمان شریعتی، معاون پشتیبانی فناوری پارک خراسان به ارائه دستاورها و همچنین خدمات پارک‌ علم و فناوری در حوزه‌های مختلف پرداخت.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: در حال حاضر در تلاشیم در بحث بین‌الملل و صادرات ورود ویژه داشته باشیم و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بلوغ یافته را به سمت صادرات و ارز آوری هدایت کنیم در همین راستا تعاملات خوبی با کشورهای همسایه همچون عراق و پاکستان داشته‌ایم.

احمد باصری، مدیر امور مالی پارک علم و فناوری خراسان نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های پارک در راستای قوانین دیوان محاسبات پرداخت و اظهار کرد: از سال 98 پارک خراسان اقدام به طرح قوانین مشابه قانون بودجه گذاری کل کشور نمود و در آن اختیارات انتقال و پرداخت وجوه به مدیر میانی تفویض شد و بر اساس عملکرد آن بخش ارزیابی صورت می‌گیرد. این روش مورد استقبال بسیاری از سازمان‌ها و پارک‌های علم و فناوری مطرح قرار گرفت و مشاوره‌هایی در انجام این روش در سایر پارک‌ها نیز توسط پارک خراسان انجام شد.

شایان ذکر است در این نشست از دو شرکت احیادرمان پیشرفته و پرتو صنعت پاژ بازدید بعمل آمد.

دانلود پیوست خبر احمد باصری احمد باصری رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.