پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
از تولید محصولات نوآورانه تا افزایش بهره‌وری

توسعه فناوری در صنایع معدنی و فولادی خراسان رضوی

از تولید محصولات نوآورانه تا افزایش بهره‌وری

- 1403/04/16

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، از توسعه فناوری در حوزه صنایع معدنی و فولادی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از ستاد خبری هلدینگ پارسیان مستقر در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در سخنانی به توسعه فناوری در حوزه صنایع معدنی و فولادی در استان اشاره کرد و گفت: ما در استان خراسان رضوی اکنون 550 شرکت در حوزه‌های مختلف داریم که یکی از بخش‌های مهم که اخیراً توجه ویژه‌ای به آن شده، توسعه فناوری در حوزه صنایع معدنی و فولادی است.

وی با بیان اینکه استان خراسان دارای یک سوم معادن کشور است و این ظرفیت را داریم که در این حوزه ورود کنیم افزود: در دو سه سال اخیر، روی بحث صنایع معدنی کارهای خاصی انجام داده‌ایم. برخی از محصولات برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند، مانند رطوبت‌سنج که توسط یکی از شرکت‌ها برای مجموعه فولادی تولید شده است و همچنین، تجهیزات آزمایشگاهی و اندازه‌گیری توسط شرکت‌های مختلف تولید و ارائه شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در صنایع، بهره‌وری در انرژی است. در حال حاضر، شرکت‌هایی داریم که در این حوزه کار می‌کنند و توانمند هستند و در افزایش بهره‌وری در مصرف آب نیز مدل‌سازی‌هایی انجام شده که در عرصه فولاد نیز ورود پیدا کرده‌ایم.

وی به اهمیت بهره‌وری و بهینه‌سازی اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم قیمت محصولاتمان را از نرخ تورم کمتر رشد دهیم، نیاز داریم که بهره‌وری را افزایش دهیم که پارک علم و فناوری آمادگی کامل برای این موضوع دارد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: ما در پارک علم و فناوری خراسان رضوی توانمندی‌های زیادی داریم و می‌توانیم روی این موضوعات کار کنیم. هدف ما این است که شرکت‌ها را هدایت کنیم تا کیفیت محصولات خود را بالا ببرند و بتوانند در عرصه بین‌المللی رقابت‌پذیر باشند.

دانلود پیوست خبر علی اسماعیلی علی اسماعیلی میتراسادات ناظر میتراسادات ناظر
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.