پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی

با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه پیام نور رقم خورد؛

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی

- 1403/04/14

با همکاری پارک علم و فناوری خراسان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با حضور مسئولین کشوری و استانی در دانشگاه پیام نور مرکز مشهد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در آیین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی گفت: راه نجات و پیشرفت کشور اقتصاد دانش‌بنیان است و رشد اقتصادی بالا وابسته به فناوری است. اگر میخواهیم شاخص تورم را تغییر دهیم باید در مسیر فناوری حرکت کنیم.
وی افزود: ریل پیشرفت کشور در حوزه فناوری در دولت 13 ام سرعت گرفت و قانون جهش دانش‌بنیان در سه سال اخیر عملی شد. در سه سال اخیر الزاماتی در قانون به وجود آمد که استفاده ازآن باعث رشد اقتصادی خواهد شد.

علی اسماعیلی با تاکید بر اهداف پارک خراسان در تاسیس و حمایت از پردیس‌ها و مراکز رشد گفت: هدف ما از افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی اتصال دانشجویان دانشگاه پیام نور به فناوری است که این امر زمینه‌ساز اشتغال برای جوانان تزریق امید و ثروت آفرینی می‌شود.
در پایان رئیس پارک علم و فناوری خراسان خطاب به دانشجویان گفت: سخن من به دانشجویانی است که به دنبال مشق فناوری هستند. مسیر خوبی برای شما به کمک دانشگاه پایه ریزی شده تلاش شما می‌تواند مشکلات کشور را حل کرده و مرزهای اقتصادی را جابه جا کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز در این مراسم گفت: تنها دانشگاهی که در حوزه زیست بوم در فضای بین الملل پتانسیل و فضای فعالیت دارد دانشگاه پیام نور است.

دیده بان افزود: سیاست دانشگاه برای فعال شدن در حوزه زیست بوم و فراهم آوردن فرصت‌ها برای جوانان و فارغ‌التحصیلان و حرکت دانشگاه پیام نور به سمت دانشگاه نسل چهارم جدی و دانشگاه در دوسال اخیر در حوزه ایجاد خانه‌های خلاق مراکز کارآفرینی و مراکز رشد به شدت فعال است.

وی گفت: دانشگاه پیام نور در حوزه زیست بوم یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آید به طوری که در دو سال اخیر مجوز ایجاد 30 مرکز کارآفرینی را برای استان اخذ کردیم و همچنین از معاونت فناوری ریاست جمهوری مجوز دو خانه خلاق در تهران و تنکابن را دریافت کردیم و هفت مرکز دیگر هم در حال نهایی شدن است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور افزود: بیش از 20 شرکت دانش‌بنیان از اعضای علمی خود دانشگاه و بالغ بر 150 شرکت فناور در سطح استان مستقر هستند

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در ادامه برنامه  گفت: امیدواریم با همفکری و هم اندیشی با شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم مشکلات جامعه را کاهش دهیم.

منظم افزود: امیدواریم در 23 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور خراسان رضوی شرکت‌های دانش بنیان را جهت همکاری و کارآموزی دانشجویان فعال کنیم.


دانلود پیوست خبر
علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.