پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ارتقاء فضای فرهنگی و اقتصادی کسب و کارهای خلاق و حوزه فرهنگی هنری

ارتقاء فضای فرهنگی و اقتصادی کسب و کارهای خلاق و حوزه فرهنگی هنری

- 1403/04/11

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با هدف بررسی تعاملات بین پارک خراسان و اداره کل ارشاد فرهنگ و اسلامی از این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با هدف بررسی ظرفیت‌های همکاری فرهنگی بین پارک علم و فناوری خراسان و اداره کل ارشاد فرهنگ و اسلامی در راستای حمایت از فناوران حوزه هنر و رسته‌های مختلف فرهنگی هنری و دیگر اقلام فرهنگی با محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مذاکره پرداخت.

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن اشاره بر ظرفیت‌های استان خراسان به خصوص شهر مشهد در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی گفت: پارک خراسان در صدد ایجاد راه‌های همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء فضای فرهنگی و اقتصادی کسب و کارهای خلاق و حوزه فرهنگی هنری است و در این مهم نیاز به حمایت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم.

رئیس پارک خراسان افزود: متاسفانه علیرغم اهمیت هنر در تمدن ایرانی اسلامی، نقش اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه هنر مغفول مانده است و نیاز به شبکه‌سازی گسترده برای حمایت از این عرصه داریم.

محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بدنه هنرمندان استان معمولاً متمرکز در فعالیت های هنری هستند و از بحث مالی و تولیدات و برنامه های اقتصادی عقب مانده‌اند و ما به دنبال ایجاد بسترهایی برای اقتصاد هنرمندان هستیم.

حسین زاده افزود: یکی از حوزه‌های پرکاربرد هنر در عصر امروز تولید تاریخ شفاهی پیشرفت است. نمونه‌های مختلفی در دنیا هستند که روایت کسب و کار خود را بیان نمودند. تولید تاریخ شفاهی باعث ایجاد امید آفرینی و موفق سازی و فرهنگ کار آفرینی در جامعه می‌شود.

یاسر سیاوشی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان نیز ضمن ارائه گزارش خدمات این مرکز گفت: پارک خراسان اقداماتی را در جهت حمایت از شرکت‌های فناور حوزه صنایع خلاق و فرهنگی انجام داده است. خوشبختانه شرکت‌های زیادی از این حمایت‌ها استقبال کرده اند و درحال حاضر فناوران زیادی در عرصه سوغات زیارت، تولید بازی‌های فرهنگی و غیره عضو پارک خراسان شده اند.

جواد صابری، کارشناس روابط عمومی و پارک خراسان نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف پارک ایجاد شبکه ارتباط در حوزه‌های تخصصی و مشاوره به فناوران جهت بلوغ طرح‌های اولیه است و تا کنون مدل‌ها و تجربه‌های موفق بسیاری در جهت اقتصاد و معیشت هنرمندان داشته ایم.

شایان ذکر است این نشست با حضور رضا قاضی خانی، معاون توسعه و مدیریت منابع پارک علم و فناوری خراسان، سیدحجت طباطبائی واعظ، معاون صنایع فرهنگی و خلاق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و ابوذر امینی، رئیس اداره زیرساخت پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

دانلود پیوست خبر رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی ابوذر امینی ابوذر امینی علی اسماعیلی علی اسماعیلی یاسر سیاوشی جامی یاسر سیاوشی جامی جواد صابری خوشخو جواد صابری خوشخو
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.