پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
پارک علم و فناوری خراسان می‌تواند فرهنگ نوآوری را در صنایع استان ایجاد کند

محمد رستمی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی

پارک علم و فناوری خراسان می‌تواند فرهنگ نوآوری را در صنایع استان ایجاد کند

- 1403/04/01

با حضور محمد رستمی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نشست احصاء نیاز‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرستان نیشابور در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، با هدف احصاء نیاز‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرستان نیشابور، نشست هم‌اندیشی بررسی راه‌کارهای توسعه فناوری در شهرستان نیشابور با حضور محمد رستمی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن اشاره بر خدمات و اهداف پارک علم و فناوری خراسان گفت: یکی از رسالت‌های اصلی پارک خراسان توسعه و رسوخ فناوری در شهرستان‌ها است. خدمات ما معطوف به شرکت‌های فناور مشهد نبوده و سعی داریم در تمام استان انگیزه ورود صنایع در مسیر فناوری را پرورش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: مسئولین شهرستان نیشابور با ایجاد فضاهای حمایتی می‌توانند از مهاجرت نخبگان شهرستان به شهرهای مرکزی جلوگیری کنند‌. در مرحله اول ایجاد زیرساخت و فضای تحقیق و توسعه برای جوانان گام موثری در ایجاد انگیزه است.

وی افزود: طرح تاسیس فب‌لب‌ تخصصی و ایجاد زیرساخت و تجهیزات برای انجام پروژه‌های فناورانه یکی از اقدامات تاثیرگذار در توسعه فناوری است و این مهم نیازمند کمک و حمایت مسئولین شهرستان‌ها و نمایندگان مردم در مجلس است.

محمد رستمی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان نیشابور وجود دارد که در حال حاضر مغفول مانده است. ما با حمایت پارک علم و فناوری خراسان قصد داریم فرهنگ نوآوری را در صنایع ایجاد کنیم.

محمد رستمی افزود: در بررسی‌های اخیر فضاهایی را برای حمایت از صنایع در نظر گرفتیم لاکن نیاز است با هم‌فکری و تحلیل دقیق برای استفاده از این فضاها کاربری ایجاد شود تا صنایع را در مسیر فناوری و دانش سوق دهد.

مسعود جمشیدیان، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر عملکر مرکز رشد واحدهای فناوری نیشابور گفت: مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور تاکنون بیش از 115 واحد و هسته فناور را پذیرش و پشتیبانی کرده است که نتیجه آن ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 400 نفر از جوانان تحصیل‌کرده و نیز بیش از 1000 میلیارد ریال تجاری‌سازی و فروش محصولات فناور آن‌ها بوده است و این بیانگر توانایی جوانان این شهرستان است.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری از لحاظ منابع محدود هستند و محدودیت منابع به ما اجازه حمایت‌های لازم را نمی‌دهد. نقش نمایندگان در این عرصه بسیار تاثیرگذار است و می‌توان به توسعه فناوری کمک کند.

 همچنین در ادامه این جلسه اکبر امینی، مدیر برنامه، بودجه و توسعه سیستم‌های پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر جزئیات قانون جهش تولید دانش‌بنیان به ارائه راهکارهای حمایتی ایجاد شده توسط دولت پرداخت.

اکبر امینی افزود: چگالی نمایندگان منتخب این دوره در حوزه دانش‌بنیان بسیار بالاست و این باعث دلگرمی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

شایان ذکر است این جلسه در راستای رسالت پارک‌ علم و فناوری خراسان در توسعه زیست بوم شرق کشور و به همت مازیار ناظران، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور برگزار شد.

دانلود پیوست خبر مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان مازیار ناظران مازیار ناظران اکبر امینی اکبر امینی علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.