پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
پارک علم و فناوری خراسان به عنوان پارک مادر در استان است

محمدرضا خلیلی، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان به عنوان پارک مادر در استان است

- 1403/03/26

پارک علم و فناوری خراسان با هدف ایجاد تعامل و همکاری با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی میزبان محمدرضا خلیلی، رئیس پارک فاوا استان خراسان رضوی بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، محمدرضا خلیلی، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی ضمن ارائه گزارش عملکرد پارک فاوا و رسالت تاسیس این مرکز توسط وزارت فناوری اطلاعات کشور گفت: پارک علم و فناوری خراسان به عنوان پارک مادر باید از پروژه‌های در حال اجرای استان مطلع شود تا با همکاری با سایر پارک‌های استان باعث ایجاد جهش فناوری شرق کشور شویم.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی با اشاره بر هدف برگزاری این نشست گفت: پارک فاوا با هدف حمایت از کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های فناور، تولید محتوا در حوزه بازی و انیمیشن در بستر شبکه ملی اطلاعات، اینترنت اشیاء زمینه ایجاد اشتغال تاسیس شده است. در همین راستا قصد داریم با همکاری پارک علم و فناوری خراسان  پردیس رضوی که محل استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است را تاسیس کنیم.

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن اعلام آمادگی همکاری با پارک فاوا تصریح کرد: در چند دهه‌‌ی اخیر شاهد رشد بی‌رویه دانشگاه‌های خصوصی بودیم که این امر باعث ایجاد چالش‌های زیادی شد. در حال حاضر باید از آن تجربه ناموفق درس بگیریم و از ایجاد پارک‌ها جلوگیری کنیم و در عوض با ایجاد مراکز رشد و پردیس‌ها نقش پارک استان را به عنوان زنجیره تامین قرار دهیم.

علی اسماعیلی تاکید کرد: این حاکمیت ایجاد مانع برای رشد مراکز نبوده و تنها با هدف انسجام کلی جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: پارک خراسان آمادگی هرگونه همکاری جهت تاسیس پردیس رضوی را دارد و تلاش می‌کنیم با ایجاد تفاهم‌نامه با پارک فاوا از تمام ظرفیت‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خراسان باید سهم بازار خود را در کشور افزایش دهیم. شرکت‌های ما آمادگی کامل جهت همکاری با وزارت‌خانه و طرح‌های کلان ملی را دارند. مباحث مربوط به زیرساخت قابل حل است و باید تمرکز بیشتری در بحث توسعه بازار شرکت‌ها داشته باشیم.

مسعود جمشیدیان، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست گفت: پارک علم و فناوری خراسان و پارک فاوا تا کنون همکاری‌های مشترک زیادی همچون برگزاری رویدادها و نشست‌ها را داشته‌اند ولی هدف ما در راستای رسالت اجتماعی فراتر از این موارد است و نیاز به برنامه عملیاتی و نقشه راه دارد.

 وی تصریح کرد: گام اول ما تاسیس پردیس مشترک در حوزه فناوری اطلاعات است ولی باید تلاش کنیم تا شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این حوزه نیز از ظرفیت منطقه آزاد استفاده کنند.

شایان ذکر است در این جلسه علی جاهدی، مدیر پردیس فناوری اطلاعات پارک علم و فناوری خراسان، به ارائه گزارشی از همکاری‌های مشترک صورت گرفته با پارک فاوا  پرداخت.

دانلود پیوست خبر مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان علی جاهدی علی جاهدی علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.