پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
بازدید اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی شهرستان نیشابور از دستاوردهای مرکز رشد فناوری نیشابور

در راستای اردوی راهیان پیشرفت

بازدید اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی شهرستان نیشابور از دستاوردهای مرکز رشد فناوری نیشابور

- 1403/03/22

در راستای رسالت پارک علم و فناوری خراسان و مرکز رشد فناوری نیشابور مبنی بر ضرورت تقویت حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در بدنه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اردوی راهیان پیشرفت اساتید در مرکز رشد فناوری نیشابور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، با توجه به تاکید رئیس پارک علم و فناروی خراسان بر ضرورت تقویت حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی در بدنه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اردوی راهیان پیشرفت در مرکز رشد فناوری نیشابور برگزار شد.

رئیس مرکز رشد فناوری نیشابور در این بازدید ضمن اشاره بر رسالت پارک علم و فناوری خراسان و رمکز رشد فناوری نیشابور گفت: ماموریت و رسالت پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد و نقش تعیین کننده شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ایجاد و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری به عنوان حلقه واسط بین دانشگاه، صنعت و بازار است و هدف مرکز رشد فناوری نیشابور ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری در این شهرستان است.

ناظران، در ادامه حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در بدنه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را یکی از مهمترین مسائلی برشمرد که می‌تواند در تولید مبتنی بر نوآوری و فناوری و تقویت واحدهای تحقیق و توسعه این شرکت‌های موثر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور متشکل از اعضای هیئت علمی، اساتید و کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها را یکی از مصادیق تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم دانست که می‌بایست در سال جاری و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرایی گردد.

در ادامه، هریک از اعضای حاضر در این بازدید به طرح سوالات خود در رابطه با نحوه عملکرد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخته و پیرامون این مسائل گفتگو و تبادل نظر کردند.

همچنین در پایان  بازدیدکنندگان ضمن حضور در شرکت‌های  همیاب 24، حفارصنعت بینالود، پی جو داده خیام و آژمان صنعت پارس از نزدیک با نحوه  فعالیت این شرکت‌ آشنا شدند.

دانلود پیوست خبر علیرضا شیرازی علیرضا شیرازی مازیار ناظران مازیار ناظران
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.