پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ستاد  توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک همواره به عنوان همراه و مددیار در مسیر پیشرفت فناوران خواهد بود

نجم‌آبادی، معاون دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست جمهوری؛

ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک همواره به عنوان همراه و مددیار در مسیر پیشرفت فناوران خواهد بود

- 1403/03/21

با هدف معرفی ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه هوش مصنوعی پارک علم و فناوری خراسان و کمک به توسعه بازار محصولات پارک علم و فناوری خراسان میزبان ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، علی جاهدی، مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان ضمن تاکید بر خدمات و حمایت‌های پارک گفت: استان خراسان رضوی با برخورداری از توانمندی‌های ویژه دانشگاهی و صنعتی به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو کشور در زمینه‌ی ICT شناخته شده و پس از تهران بیشترین محصولات دانش‌بنیان این حوزه را شامل می‌شود.

مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان افزود: مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان اولین مرکز رشد تخصصی پارک علم و فناوری خراسان در سال 1382 آغاز بکار کرد. نقش اصلی مرک  بسترسازی، جریان سازی و شبکه‌سازی بین بازیگران اصلی زیست‌بوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه  بوده و توانسته است در طی 20 سال فعالیت به توفیقات قابل‌توجهی همچون حمایت از رشد و توسعه چندین محصول دارای برند موفق ملی نظیر ژرف کاو، مسیریاب نشان، باد صبا، دایا موز، پورتال سامان، دزدگیر سیمکارتل و...، کمک به جذب سرمایه از بخش خصوصی و  برگزاری بیش از 30 رویداد ترویجی کارآفرینی دست یابد.

نجم‌آبادی، معاون دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره بر رسالت تشکیل ستاد تصریح کرد: ستاد همواره به عنوان همراه و مددیار در مسیر پیشرفت فناوران خواهد بود. سرعت بخشیدن به حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های تحقیق و توسعه فناوری‌های اولویت‌دار و اجرای اقدامات مرتبط برای رفع کمبودها و حمایت از برنامه‌های شتابدهی در اولویت وظایف ما است.

همچنین در این نشست حیدری، مشاور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی ریاست جمهوری ضمن تشریح خدمات و حمایت‌های ستاد بیان کرد: از اهداف کلیدی ستاد توسعه فناوری‌های نوظهور و تحول آفرین اولویت‌دار به منظور پاسخ به نیازمندی‌های ‎آینده‏ کشور با استفاده حداکثری از همه ظرفیت داخلی زیست بوم نوآوری است.

حیدری ادامه داد: حضور در چنین نشست‌هایی برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که از نزدیک با دغدغه‌ها و چالش‌های نخبگان و فناوران آشنا شده و می‌توانیم با همفکری هم به راه حل‌هایی جهت رفع این چالش‌ها برسیم.

ساناز حسینیان نژاد، سرپرست اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست گفت: معاونت پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان، با هدف تقویت خدمات حوزه تجاری سازی و توسعه کسب و‌ کار فعالیت می نماید. برای دستیابی به این اهداف، گسترش شبکه‌های همکار، ارائه سامانه تعامل و خدمات رسانی به شرکت‌ها و توسعه همکاری با بخش‌های مکمل نظیر سازمان‌ها و نهادهای دولتی، اتاق‌ بازرگانی و تشکل های صنعتی مرتبط، مراکز و موسسات پژوهشی و فناوری و همچنین افزایش تعاملات بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دادیم.

حسینیان نژاد افزود: در راستای رسالت معاونت پشتیبانی، اداره توسعه بازار سعی دارد از طریق تعامل و ارتباط ساختار یافته با صنایع، سازمان‌ها، نهادها  گام‌های موثری جهت توسعه بازار فناوران بردارد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور بیش از 28 شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک برگزار شد و فناوران ضمن معرفی محصولات خود به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

دانلود پیوست خبر ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد علی جاهدی علی جاهدی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.