پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
بررسی و تبیین ساختار توسعه دیپلماسی علم و فناوری بین دو کشور ایران و پاکستان

بررسی و تبیین ساختار توسعه دیپلماسی علم و فناوری بین دو کشور ایران و پاکستان

- 1403/03/13

با هدف بررسی و تبیین ساختار توسعه دیپلماسی علم و فناوری بین کشور ایران و کشور پاکستان، نشست تخصصی رئیس پارک علم و فناوری خراسان و سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد مقدس، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در راستای تحقق اهداف پارک علم و فناوری خراسان در توسعه دیپلماسی علم و فناوری نشست بررسی و تبیین ساختار توسعه دیپلماسی علم و فناوری بین دو کشور ایران و پاکستان در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت توسعه تعاملات پارک علم و فناوری خراسان با کشور پاکستان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های کلیدی پارک علم و فناوری خراسان استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای پیشبرد اهداف علمی و فناورانه به منظور ایجاد و تسهیل روابط دو یا چندجانبه میان کشور ایران و کشور پاکستان در جهت حل چالش‌های بین المللی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: در سال گذشته پارک علم و فناوری خراسان باهدف معرفی دستاوردهای جدید فناوران و نوآوران مستقر در پارک میزبان 6 کنسولگری از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و تاجیکستان بود و در حال حاضر اقدام به بررسی و تبیین ساختار توسعه دیپلماسی علم و فناوری با هر کشور به صورت اختصاصی کرده‌ایم.

در ادامه محمد شهریار سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد مقدس گفت: در پارک علم و فناوری خراسان شرکت‌های توانمندی وجود دارند و در بازدید اخیر از نزدیک شاهد دستاوردهای پارک خراسان بودم.

 سرکنسول جمهوری اسلامی پاکستان در مشهد مقدس با اشاره بر تمایل کشور پاکستان جهت همکاری با پارک علم و فناوری خراسان افزود: توسعه صادرات و تعاملات با کشور ایران برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و اعلام آمادگی خود را جهت تعاملات در تمامی حوزه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در کشور پاکستان مراکزی وابسته به دانشگاه‌های مختلف وجود دارد که مشابه پارک‌های علم و فناوری ایران فعالیت دارند و می‌توانیم در تعاملات علمی همکاری داشته باشیم.

همچنین در ادامه سیدایمان شریعتی، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان ضمن ارایه ظرفیت‌های پارک علم و فناوری خراسان، پیرامون چشم انداز اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان جهت توسعه همکاری میان مراکز علم و فناوری دو کشور به گفتگو پرداخت.

حامد شجاع سنگچولی، نماینده حوزه بین‌الملل اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان عنوان کرد: در حال حاضر شرکات‌های پارک خراسان توانسته‌اند تعاملات خوبی با کشور پاکستان داشته باشند و امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک چالش‌های موجود در مسیر تعاملات فناوری و صادرات محصولات را برطرف سازیم.

شایان ذکر است در پایان نیز از دستاورهای شرکت‌های پتروآویزه توس، سیما طراحان و خدمات نیروگاهی آهار بازدید به‌عمل آمد.

دانلود پیوست خبر حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.