پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
ظرف سه ماه آینده مشکل اینترنت مرکز رشد دانشگاه پیام نور رفع می‌شود

ابوذر امینی، رئیس اداره زیرساخت پارک علم و فناوری خراسان؛

ظرف سه ماه آینده مشکل اینترنت مرکز رشد دانشگاه پیام نور رفع می‌شود

- 1403/03/13

ابوذر امینی، رئیس اداره زیر ساخت پارک علم و فناوری خراسان خبر داد: طی تعاملات انجام شده با دانشگاه پیام نور ظرف سه‌ماه آینده مشکل اینترنت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این مرکز رفع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، ابوذر امینی، رئیس اداره زیرساخت پارک علم و فناوری خراسان، با اشاره بر اهداف تاسیس مرکز رشد دانشگاه پیام نور گفت: با هدف تعامل بیشتر شرکت‌ها با دانشجویان و دانشگاه که محل استقرار ستاد مرکز رشد در آن مکان است، تفاهم‌نامه همکاری بین روسای وقت پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه پیام نور به امضا رسید و مقرر شد فضایی در حاشیه بلوار ستاری در یک طبقه به پارک اختصاص یابد و شرکت‌های فعال در حوزه ICT در آنجا مستقر شوند.

وی ادامه داد:  این توافق شکل گرفت و با ورود روسای جدید، توافق جدیدی نیز صورت گرفت که بر اساس آن، مجوز مرکز رشد دانشگاه پیام نور در دو طبقه به دانشگاه پیام نور اختصاص داده و در زمانی حدود شش ماه، این مرکز رشد به دانشگاه متصل شود. 

اقدامات پارک علم و فناوری برای رفع چالش اینترنت شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پیام‌نور

رئیس اداره زیرساخت پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت اینترنت برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به خصوص شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات گفت: در گذشته به دلیل محدودیت‌های مختلف و با وجود تعاملات زیاد با مخابرات، موفق به تأمین اینترنت مناسب برای این فضا نشدیم. این موضوع در اولویت برنامه‌ها قرار نداشت و مشکل مالی یا ریالی نیز نبود، بلکه زمان‌بر و نیازمند یک پروسه طولانی بود. برای مثال ما در ساختمان لادن، پارک علم و فناوری و کانون پرورش فکری کودکان حدود 130 تا 140 میلیون تومان پرداخت کردیم تا فیبر نوری کشیده شود، اما در این مرکز به دلیل مسافت زیاد، دسترسی به فیبر نوری واقعا میسر نبود.

امینی تصریح کرد: به دلیل همین محدودیت‌ها، شرکت‌های مستقر به ناچار  اینترنت‌ شخصی فراهم کرده بودند و دانشگاه نیز محدودیت‌هایی داشت که نمی‌توانست اینترنت را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. 

وی افزود: حال با توجه به اینکه مرکز رشد کاملاً متعلق به خود دانشگاه است و مجوزها اخذ شده، مسائل و محدودیت‌های قانونی برطرف شده است و این تعامل میان دانشگاه و مرکز رشد، باعث شد که مرکز رشد و شرکت‌ها بتوانند از ظرفیت اینترنت دانشگاه استفاده کنند. این امر باعث شد بدون نیاز به هزینه اضافی و در کمترین زمان، مسئله اینترنت حل شود و از پیچیدگی‌های اجرایی مثل کابل‌کشی و نصب دکل جلوگیری شد.

رفع کامل مشکل اینترنت چقدر زمان می‌برد

رئیس اداره زیر ساخت پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: این روند نیز زمانی حدود دو تا سه ماه طول خواهد کشید. ما از جزئیات و کمیت و کیفیت اینترنت دانشگاه اطلاع دقیقی نداریم، اما شرکت‌ها و دانشگاه مصرف زیادی ندارند و به لحاظ کمیت و ظرفیت، اینترنت مطلوب قابل تأمین است.

دانلود پیوست خبر ابوذر امینی ابوذر امینی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.