پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد فناوری‌های سبزوار پارک علم و فناوری خراسان

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد فناوری‌های سبزوار پارک علم و فناوری خراسان

- 1403/03/13

در جلسه شورای مرکز رشد فناوری‌های سبزوار پارک علم و فناوری خراسان، با درخواست ایده محوری طراحی و ساخت بردهای آنتی ترپ شیشه بالابر خودرو، جهت ورود به دوره رشد مقدماتی موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در جلسه شورای مرکز رشد فناوری‌های سبزوار پس از بررسی با درخواست هسته فناور با ایده محوری طراحی و ساخت بردهای آنتی ترپ شیشه بالابر خودرو، جهت ورود به دوره رشد مقدماتی موافقت  شد.

این محصول با توجه به آسیب‌های احتمالی هنگام بالا رفتن شیشه بر اعضا بدن (سر، گردن، دست) کودک و ایجاد فشار اسیب جدی به کودک وارد گردد لذا تولید کنندگان خودرو به فکر استاندارد بین‌المللی جهت ایمنی سرنشینان افتادند و این هسته فناور موفق به دستیابی به این استاندارها شده است.

در این بردها به جای استفاده از جریان در تشخیص نیروی پینچ از  تغییرات سرعت استفاده شده است و قابلیت پاور ویندو ( بالا رفتن شیشه بعد از  قفل کردن درب‌ها ) به سیستم اضافه شده است.

شایان ذکر است این قابلیت پاور ویندو باید برروی شیشه بالابرهایی نصب گردد که سیستم آنتی پینچ داشته باشد در غیر اینصورت خطرات جانی زیادی برای کودکان دارد.

دانلود پیوست خبر هادی برزویی هادی برزویی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.