پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
به دنبال برگزاری پاویون تخصصی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه بغداد هستیم

علی ادهم، مشاور امنیت ملی و امور انرژی و آب کشور عراق؛

به دنبال برگزاری پاویون تخصصی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان در نمایشگاه بغداد هستیم

- 1403/03/08

پارک علم و فناوری خراسان با هدف توسعه تعاملات میان دو کشور ایران و عراق میزبان کارگروه اقتصادی و بازسازی کشور عراق بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در این نشست علی اسماعیلی، ضمن تشکر از ابراز همدردی و همبستگی دولت و مردم کشور عراق با دولت و ملت ایران در حادثه ناگوار سانحه بالگرد حامل شهید جمهور آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و همراهانشان گفت: در راستای دیپلماسی دولت سیزدهم این نشست با هدف توسعه و پیشرفت همکاری‌های دو کشور ایران و عراق برگزار شد.

علی اسماعیلی افزود: پارک علم و فناوری خراسان کشور عراق را همواره دوست خود دانسته و توسعه کشور عراق را جزو اولویت‌های خود می‌داند. در چندسال اخیر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان همکاری‌های زیادی در راستای توسعه فناوری با کشور عراق انجام داده اند و تلاش ما ارتباط بیشتر در عرصه فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر عدم تاثیر مرز خطی بر ارتباط دوستانه دو کشور تصریح کرد: مرزهای خطی نقشه مانع در حس مسئولیت ما نسبت به توسعه کشور دوست و همسایه عراق نمی‌شود و همواره در صدد تبادل دانش و فناوری بین دو کشور هستیم و به زودی با همکاری دانشگاه‌های بصره و کوفه پارک علم و فناوری مشترکی تاسیس خواهیم کرد.

علی ادهم، مشاور امنیت ملی و امور انرژی و آب کشور عراق با ابراز تسلیت فقدان رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش گفت: مسیر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش مسیر ملت‌های مقاومت است که شهادت را تصریح می‌کند و در کشور ماهم همین عقیده پابرجا بوده و برای شهدا احترام ویژه قائل هستیم.

وی تاکید کرد: از سال 2003 میلادی دو کشور ایران و عراق در مسیر توسعه تعاملات قدم برداشته اند و شاهد پیشرفت‌های خوبی در این تعاملات بوده ایم. در حال حاضر به دنبال توسعه همکاری در حوزه هوش‌مصنوعی، بهداشت و حوزه انرژی هستیم و از طریق کنسولگری پرونده‌های ارسالی خوبی به دستمان رسیده است و در این حوزه‌ها قصد همکاری با کشور ایران را داریم.

مشاور امنیت ملی کشور عراق با اشاره بر توانایی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان افزود: طی نشست‌های صورت گرفته توانایی شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان را بررسی کردیم و از همکاری شرکت‌های فناور استفاده خواهیم کرد. همچنین پاویون تخصصی در نمایشگاه بغداد را به صورت ویژه در اختیار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شما قرار می‌دهیم.

در ادامه نیز سید ایمان شریعتی، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان به ارائه گزارشی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان پرداخت.

سیدایمان شریعتی با بیان ظرفیت‌های موجود پارک علم و فناوری خراسان در حوزه بین‌‌الملل گفت: پارک خراسان در حوزه ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌های بزرگ و به اشتراک گذاشتن ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اعلام آمادگی می‌کند.

شایان ذکر است این نشست با حضور عبد العظیم محمد صالح، عضو هیئت رئیسه سازمان رسانه و ارتباطات، عبد مخور، رئیس بازسازی مهندسی، هاشم عبد رضا الشدیدی، کارشناس شرکت توانبخشی سیستم‌های وزارت برق، سهام ابو خماس قسمه الخلف از وزارت نفت، شاکر محمود، مدیر اداره کیفیت شرکت عمومی تولید انرژی مرکزی وزارت برق، هاشم علی هاشم، رئیس مرکزی کیفیت وزارت برق، صالح حسن صنیبر از اداره امور اتباع وزارت برق، مونا صباح قاسم مشاور انرژی های تجدیدپذیر در سازمان سرمایه گذاری ملی و محمد فایز عطار، عضو ابتکار ملی برنامه سازمان ملل متحد(UNDP)  از کشور عراق برگزار شد.

دانلود پیوست خبر
حامد شجاع سنگچولی حامد شجاع سنگچولی سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی ساناز حسینیان نژاد ساناز حسینیان نژاد علی اسماعیلی علی اسماعیلی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.