پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
تغییر نظام فکری

تغییر نظام فکری

- 1403/02/25

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برای دومین بار و در جهت بررسی مشکلات و راه‌حل‌های موجود در پارک علم و فناوری خراسان حاضر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی، رئیس  پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خراسان رضوی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف تولید ثروت طی یکسال اخیر رشد شرکت ها بسیار چشمگیر بوده است و این نشان از همت جوانان و نخبگان استان را دارد. ما منکر جایگاه دانشگاه‌ها و اثر بخشی در پروش نخبگان نیستیم ولی در نهایت پارک‌های علم و فناوری محل تولید و به ثمر رسیدن دانش هستند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین توسعه فناوری استان در حوزه صنعت و صنایع خلاق فرهنگی، فضای استقرار بسیار محدود بوده و این موضوع امکان حمایت از شرکت‌های نوپا را به مخاطره انداخته است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با تاکید بر اهمیت حمایت از نخبگان گفت: در استان خراسان بحث بومی‌سازی استانی به صورت جدی عملی نمی‌شود و فناوران برای اتصال به بدنه‌ی صنعت نیاز به حمایت دولت دارند و این موضوع وابسته به تصویب قانون است.

اسماعیلی از پژوهش عارضه‌یابی پارک علم و فناوری خراسان سخن گفت و تاکید کرد: در ابتدای دوره مدیریتی جدید بلافاصله در یک طرح مطالعاتی نسبت به عارضه‌یابی مشکلات در پارک علم و فناوری خراسان با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ورود کردیم که اگر این مشکلات مرتفع شود حتما فناوران و نخبگان بیشتری می‌توانند در جهت تحقق شعار سال خدمت کنند.

احسان عظیمی راد نیز گفت: از اهداف اصلی در این دوره تغییر نظام فکری آموزش محور به بینش تولید محور است و این تنها با حمایت از پارک‌های علم و فناوری که زیستگاه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است عملی می‌شود.

وی افزود: موضوع توسعه پارک استان نسبت به تعداد شرکت‌های عضو بسیار حیاتی بوده و به دنبال رفع این چالش خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در چند سال اخیر از نزدیک در بدنه صنعت حضور داشتم و با توجه به پیشرفت فناوری در حوزه صنعت حمایت‌ها بسیار کم بوده و نیاز به حمایت مجلس دارد.

شایان ذکر است است در این جلسه آقایان روحانی، قاضی‌خانی، جمشیدیان، سید ایمان شریعتی و محمود سعیدی مقدم پیرامون چالش‌ها و قوانین حوزه فناوری نکات خود را مطرح کردند و در نهایت پژوهش عارضه‌یابی در جهت بررسی و پیگیری دقیق‌تر به مسئول دفتر نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

دانلود پیوست خبر رضا قاضی خانی رضا قاضی خانی مسعود جمشیدیان مسعود جمشیدیان سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی علی اسماعیلی علی اسماعیلی محمود سعیدی مقدم محمود سعیدی مقدم
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.