پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
برگزاری اولین رویداد ملی فناورانه " مصرف بهینه آب کشاورزی "

با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان

برگزاری اولین رویداد ملی فناورانه " مصرف بهینه آب کشاورزی "

- 1403/03/23

با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان از منتخبین رویداد ملی فناورانه " مصرف بهینه آب کشاورزی " تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رویداد ملی فناورانه مصرف بهینه آب کشاورزی (فن آب ) توسط دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی ، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید.

علی اسماعیلی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر اهمیت موضوع بهینه سازی مصرف آب بخصوص در بخش کشاورزی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در حال حاضر حدود 70 درصد از مصرف آب در سرتاسر جهان در بخش کشاورزی اتفاق میافتد. گرم شدن زمین و افزایش مداوم جمعیت آن، باعث شده که منابع آبی تا حد زیادی با محدودیت روبرو شوند. تاجایی‌که تلاش می‌شود تا از روش‌های مدرن برای کاهش مصرف آب در هر بخش و به‌ویژه کشاورزی استفاده شود. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: رسوخ دانش و فناوری در حوزه کشاورزی با توجه اهمیت مصرف بهینه آب می‌تواند گره گشای خوبی در پیشرفت کشور در برطرف نمودن معضل کم‌آبی شود. 

 مسعود نجفی، رئیس مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی استان  گفت: کاربرد آب‌های نامتعارف، شیوه‌های نوین تامین آب، کاهش تبخیر از آب و خاک، مصالح نوین در سازه‌های آبی، خودکار و هوشمندسازی روش‌های نو در تصفیه آب، بومی‌سازی روش‌ها و تجهیزات از جمله محورهای پذیرش ایده بوده است.

حقایقی مقدم ، رئیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و دبیرعلمی رویداد گفت: این رویداد ملی با هدف بهبود مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی از سال گذشته طی جلسات پی در پی با حضور متخصصین و نخبگان حوزه آب ، با حمایت دو شرکت " رام پلاست شرق " و " پژواک صنعت فرهان " برنامه ریزی و اجرا گردید. 

وی افزود: فرایند جذب  ایده‌ها از طریق وب سایت fanab.areeo.ac.ir  انجام و با داوری های تخصصی، ایده‌های منتخب مشخص گردید. از کل 87 ایده ارسالی در سامانه، دو سوم ایده‌ها  از خارج استان خراسان رضوی ارسال شده بود.

ارائه 6 ایده برتر با حضور مدیران اجرایی سازمان جهادکشاورزی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، نخبگان و متخصصین حوزه آب، شرکت‌های مشاور و پیمانکار، سازندگان ادوات و تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان، نمایندگان آب و فاضلاب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی و پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی، مدیران و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی برگزار شد.

3 ایده برتر به ترتیب  " طراحی، تولید و اجرای سیستم های هوشمند آبیاری و آبرسانی – شرکت چتر سبز صنعت باربد " ، " سیستم آبیاری تلفیقی با دو مکانیزم زیرسطحی - شرکت شهریار کارو ایساتیس کویر" و  " نانو فیلتر تصفیه آ ب و پساب صنعتی-  شرکت آرنا پرتو هاوین " با دریافت لوح تقدیر ، نشان واره و جوایز نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است رویداد ملی فناورانه مصرف بهینه آب کشاورزی (فن آب) همراه با نمایشگاه دستاوردهای واحدهای فناور و دانش‌بنیان فعال در حوزه آب کشاورزی برگزار شد.



دانلود پیوست خبر سید ابوالقاسم حقایقی مقدم سید ابوالقاسم حقایقی مقدم
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.