پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حکمرانی متعالی

در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی حکمرانی برگزار شد:

حکمرانی متعالی

- 1402/04/13

صبح امروز و با حضور یاسر سیاوشی، مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان، نشست تخصصی حکمرانی با عنوان «بررسی ابعاد تنظیم گرانه قانون جهش دانش‌بنیان و نقش ساختارهای حکمرانی استان در تحقق آن» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی حکمرانی با حضور یاسر سیاوشی، مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان، ابعاد تنظیم گرانه قانون جهش دانش‌بنیان و نقش ساختارهای حکمرانی استان در تحقق آن در محل سالن جلسات پارک علم و فناوری خراسان مورد بررسی قرار گرفت.

یاسر سیاوشی با اشاره به مسائل و شاخص‌های حکمرانی خوب از نگاه جهانی گفت: نقدهای جدی بر این مورد وجود دارد، نخست اینکه شاخص‌ها منفعت‌طلبانه تفسیر می‌شود و دوم اینکه شرکت‌های بزرگ جهانی نقش بسیار اندکی در این حوزه دارند در حالی که بسیار موثرند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکنه نقش فناوری در حکمرانی چیست؟، افزود: در ایران اسلامی اصطلاح حکمرانی متعالی چند سالی است که مطرح شده و همایش‌های گسترده ملی و بین‌المللی برای توضیح و شناخت این جایگاه برگزار شده است که به لطف خدا مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان محصولاتی که در حکمرانی بهتر کشور کمک میکند را معرفی کردند.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان در پاسخ به این پرسش که دانش باید مردم بنیان شود یا مردم به سمت دانش‌بنیانی حرکت کنند گفت: در نظام‌نهادی، پارک علم و فناوری یک نهاد است و باید نقش این سازمان بررسی شود؛ با این توضیح، حکمرانی قلمروپایه است و باید پارک علم و فناوری به سمتی برود که امور مردمی‌سازی شود.

وی در پایان توزیع قدرت را مهمترین رکن حکمرانی دانست و تاکید کرد: از کارکردهای حکمرانی می‌توان به سیاست گزاری کلان، تنظیم گری، بازتوزیع تسهیل گری و ارائه خدمات اشاره کرد که هدف همه این موارد کنترل امور است.

دانلود پیوست خبر علی اسماعیلی علی اسماعیلی یاسر سیاوشی جامی یاسر سیاوشی جامی
هم اندیشی فناوری و رسانه نشست خبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با خبرنگاران استان با محور تعامل با رسانه در جهت توسعه فناوری

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.